۱۳۸۹ خرداد ۲۹, شنبه

چاپگر و سیستم فروش

از مجموع شرکتهائی که سیستم توزیع و فروش را استفاده می کنند، زمزم در تهران گسترده ترین شبکه را دارد. هر پنج مرکز توزیع آن در تهران و مرکز توزیع کرج به سرور مرکزی در محل کارخانه شرق تهران وصل هستند، و به شکل ریموت به ترمینال سرورهای مربوط به خود وصل می شوند. بزرگترین دردسر ما در این شبکه گسترده چاپ در وضعیت ریموت با توجه به ضعف ذاتی سیستم در این خصوص بود. استفاده از امکانات نرم افزار داس پرینت و اتصال آن به سیستم توزیع و فروش توسعه خوبی بود که در سیستم داده شد. آقای مهندس فرهاد رستمی در استفاده از این امکانات دردسرهای زیادی متحمل شدند و تمام اشکالات موجود عملا برای ایشان پیش آمد. از ایشان خواهش کردم زکات دانسته های خود را در قالب پستی ارائه کنند، که محل مراجعه کسانی که مایل به استفاده از آن هستند باشد. لطفا اگر اشکالی داشتید و مطلبی به نظرتان رسید زیر همان پست کامنت بگذارید تا تبدیل به مجموعه کاملی برای دستورالعمل استفاده از داس پرینت شود.

۲ نظر:

  1. سلام مهندس جان

    من مطالب اقای رستمی رو خوندم ، ولی باید عرض کنم در مطالب ایشون مراحل نصب داس پرینت امده که اونم فکر کنم همه کسانی که با برنامه کار میکنند بدونند البته این نظر منه ... در خصوص مسئله ریموت و داستان پرینت که میفرمایید هرچند ما سواد کامپیوتری مثل جنابعالی و سایر دوستان نداریم ،،ولی به نظر میرسه این قضیه ربطی به داس پرینت نداره اون چیزی که مهمه اینه که شما فایل مربوطه رو که میخواین چاپ کنید و در مسیر مورد نظر بذارید که این هم در قضیه ریموت در اصل هنر شماست نه داس پرینت ( یه مقدار پاچه خواری ...)--ضمنا" اومدی و رفتی این گزارش سقف اعتباری فروشندگان رو هم درست نکردی !!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  2. جناب آقای نخعی
    حقیقت را فرمودید و هیج پ.خ. هم درش نیست و استفاده از داس پرینت در حالت ریموت صدرصد هنر من بود و ضرورتی به شکسته نفسی متداول در این نیرنگستان نیست. اما دست روی دلم گذاشتی و درد کهنه ای را باز کردی که مجبورم در همین مکان خلوت خون دلی که از دست مدیران کامپیوتر می خورم را بنویسم.
    اولا من منظورم از ارسال این پست شما نبودید که خود شما بار اول داس پرینت را به من معرفی کردید
    دوما باورتان می شود که من از زمین و زمان و از تمام مهندسان در سراسر ایران خواهش کردم کمی راجع به این موضوع مطالعه کنند، سعی کنند از طریق شرکتشان حتی به هزینه من اصل این نرم افزار را تهیه کنند؟ حتی از این گوش نه شنیدند تا از گوش دیگر در کنند!!!.
    از دوستی در کوکا کولا که انگلیسی را از فارسی من بهتر حرف می زند خواهش کردم این کار را بکند کمی مطالعه کند این نرم افزار را نهایتا دویست هزار تومان است بخرد تا ما هم زبان مان باز باشد و حرف بزنیم و با شرکت مربوطه مکاتبه کنیم، او تنها کاری که می کند این است که اگر مرکز توزیع مثلا رشتشان اشکال داشت به من زنگ بزند و مشکل را بگوید. دوستان در مراکز توزیع هم متوجه شدند که این امام زاده ها نجاتی نخواهند داد و مستقیم به من زنگ می زنند.
    به جز چند نفر محدود در قریب به چهل جا که از این سیستم استفاده می کنند بیش از همه، بی سوادی مسئولان کامپیوتر حوصله ام را سر برده و اعصابم را خورد کرده است و بدبختی اینجاست که سیستم من هم به اندکی درک کامپیوتر این آقایان نیاز دارد.
    عموما یا پارتی داشته اند و یا به هر طریق دیگری هستند و من هم دارم برای خودم در اینجا دردسر درست می کنم و دشمن تراشی می کنم و به صراحت می نویسم که بی سوادی مدیران کامپیوتر کلافه ام کرده !! همین حرف را که بزنم خواهند گفت که بله ما موظف نیستیم تکنیک هزار سال پیش را یاد بگیریم اگر ویندوز بود شاخ غول را می شکستیم !!!! از ویندوز هم هیچی حالیشان نیست فکر می کنند در محیط گرافیکی چهار تا پراپرتی را جابجا کردن شناختن سیستم عامل است اصلا کسی که فکر می کند کامپیوتر یعنی ویندوز اساسا تعطیل است و نمی توان نام او را کامپیوتری گذاشت . شما یادتان هست که وقتی داس پرینت را به من معرفی کردید چقدر خوشحال شدم ؟ و گفتم به این می گن برنامه نویس ؟
    بزرگترین درد در این نیرنگستان اینه که تو کارت به جائی برسد که به فهم دیگران نیاز داشته باشی، ممکن است دق مرگ بشوی . به آرزویت نرسی
    تا قبل از آمدن ویندوز اکس پی هر قطعه جانبی را باید به ویندوز با درایورهای مربوطه می شناساندیم اصولا شناختن همه قطعات در دنیا کار سیستم عامل نیست ویندوز را چون از ننه جون آن کاندید بیچاره تا این کامپیوتری های پرمدعا استفاده می کنند محیطی پاپیولار و عمومی است و تا حد امکان ساده سازی شده است به همان میزان که موفق شده است ننه جونهای زیادی را جذب کند، سواد نداشته آقایان را هم به یغما برده است به گونه ای که حتی نمی دانند که نمی دانند. در ضمن می دانی چرا اینقدر راحت اینجا دارم دشمن تراشی می کنم ؟ چون مطمئن هستم این آقایون اصلا حال خواندن ندارند، به جز دانلود فیلم که در آن خبره هستند اساسا کار دیگری ندارند
    هی غر می زنند که مالی و فروش حقشان را خورده اند غافل از اینکه همینی که می گیرند هم زیادی است
    به اندازه کافی دشمن تراشی تلفنی کرده بودم این هم مکتوبش .
    در ضمن شما هم داری یک جورائی منو عصبانی می کنی ها!! آن مورد را درست کردم شما حوصله بازی با فرم را ندارید قربان !! از کدهای دی ال فرم و سی ال فرم می توانید استفاده کنید.

    پاسخحذف