مشکل جمع آوری اطلاعات مشتریان و عدم ثبت تکراری یک عامل فروش چندین سال است که گریبان همه سیستمهای نرم افزاری را گرفته است. کنترلهای زیادی در این خصوص تعبیه شده که البته نهایتا منجر به اخطار می شود و علی القاعده نمی تواند مانع از ثبت نهائی شود. آرزوی اینکه بالاخره مشتریان، شناسه ای داشته باشند که قابل وصول! باشد و یونیک، ما را حسرت به دل گذاشته است. از شناسه هائی مثل کد ملی و کد اقتصادی که نمی توان حرف زد، مشتری کهیر می زند از طلب این کدها، بس که ماشا.. در این نیرنگستان همه حساب و کتاب درستی دارند. چند سال پیش ابتدائی ترین کنترل که شماره تلفن باشد را فعال کردیم، که کنترل بدی نیست، اما راههای دور زدن آن زیاد است در اینجا نه تنها مشتری بلکه ویزیتورها! و فروشندگان! خودمان نیز دست به دست هم می دهند که مبادا اطلاعات دقیقی ثبت شود. می خواستم با شما مشورت کنم که دنبال روش بهتری باشیم اما راسا و به اتفاق یکی از دوستان مصلحت را در این دیدیم که بی سر و صدا کد پستی را فعال کنیم و بعدا نظر موافق شما را بخواهیم و بگیریم !! .
پس لطفا پس از دریافت برنامه در بخش نگهداری، پرونده عاملین فروش را در تمام سالهای مالی بازسازی کنید. از این به بعد مشتری جدید و احیانا اصلاح اطلاعات مشتریان قدیم حتما باید با کد پستی باشد که علی الاصول تکراری هم نیست. تا آنجائی که من متوجه شده ام و از طریق دوستان در مراکز استانها پرسیده ام کد پستی در سراسر ایران گسترش یافته و همه گیر شده است، مشتریان نیز انشا.. زیادی به این مسئله حساسیت نخواهند داشت، روی قبض تلفن در سراسر کشور کد پستی درج می شود. لطفا اگر نظر موافقی !!! هم دارید کامنت بگذارید.
شایان ذکر است که در اکثر ویوهای لیست عاملین بعد از کلید تلفن، از طریق کدپستی می توانید جستجو هم بکنید.
پی نوشت 1 :
اعتراض زیادی به کدپستی شد، ناچار از توسعه این بخش به نحوی که قابل تنظیم باشد شدم. به مدیریت – مشخصات سیستم – عاملین مراجعه کنید و فیلد اول را مطابق میل خود تنظیم کنید.
شایان ذکر است که در اکثر ویوهای لیست عاملین بعد از کلید تلفن، از طریق کدپستی می توانید جستجو هم بکنید.
پی نوشت 1 :
اعتراض زیادی به کدپستی شد، ناچار از توسعه این بخش به نحوی که قابل تنظیم باشد شدم. به مدیریت – مشخصات سیستم – عاملین مراجعه کنید و فیلد اول را مطابق میل خود تنظیم کنید.