۱۳۹۰ مرداد ۲۴, دوشنبه

گروه بندی های جدید عاملین فروش

به صورت معمول عاملین فروش بر اساس پیشه و خط  و منطقه و سازمان توزیع که به آنها سرویس می دهد، دسته بندی می شوند. تخفیفها و تسهیلاتی که بازار رقابت ایجاد کرده و همینطور کالاهای تبلیغاتی که معمولا شرکتها در اختیار مشتریان قرار می دهند، بسیار متنوع و متفاوت است. به همین جهت این نوع دسته بندی ها مانند پیشه نمی تواند از پیش تعیین شده باشد. ابتدا در سیستم گروههای فرعی بوجود آمد که حقیقتا همین نام فرعی های یک تا سه توضیح کاربری آن را بسیار مشکل می کرد. علیرغم گذشت بیش از یک سال از ایجاد آن عملا مورد استفاده قرار نگرفت. اکنون توسعه بسیار بیشتری به آن داده شده است. اولین توسعه نامگذاری آنهاست. در اطلاعات پایه – عاملین – کدینگ – سایر گروهها، بلافاصله باید عنوان گروهها تعریف شود. برای اینکه مجبور به این کار شوید و از پیش فرضهای سیستم استفاده نکنید نام اولیه "عنوان مناسب تعریف کنید" گذاشته شده است. مثلا ممکن است لایه اول به دسته بندی تسهیلاتی مانند یخچال و تابلو اختصاص داده و حتی از دو لایه دیگر اصلا استفاده نشود. و یا ممکن است ابتدا از لایه سوم شروع کنید. مهم نام مناسب این لایه هاست که شما انتخاب می کنید، ترتیب آنها هیچ تاثیری در عملکردشان ندارد. دومین توسعه مهم ایندکس گذاری مناسب این دسته بندی ها ست که بسته به نوع  استفاده خواهد بود. مثلا اگر فقط از یک لایه استفاده کنید همان لایه در جستجوها عمل خواهد کرد. در تمام گزارشهای مربوط به عاملین کلید تب که سورت عامل را تعیین می کند بعد از تلفن و کدپستی بر اساس همین لایه ها مرتب سازی خواهد شد. البته در صورتی است که حداقل یک مورد استفاده وجود داشته باشد. ممکن است لازم باشد علاوه بر این در فیلترها نیز لحاظ شود. بنا بر یک رسم معمول، فیلدهائی مانند عنوان و نام خانوادگی که مستقیما امکان مرتب سازی دارند در فیلترها آورده نمی شود. ولی نظر به کاربرد زیاد در بعضی جاها مجبور شده ایم اطلاعاتی مانند خط توزیع و عوامل افزاینده و کاهنده را منظور کنیم. اگر در خصوص این دسته بندی های جدید نیز ضرورتی ایجاد شود، اقدام خواهد شد. البته همه چیز بستگی به انعکاس نظر شما دارد.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر